Vă spuneam acum o săptămână că se realizează un top al utilizatorilor cu cea mai mare influență pe Twitter din România, pe baza algoritmului de calcul al @PeerIndex, clasament în care am ocupat locul doi. Ca orice algoritm de calcul al influenței pe rețelele de socializare, nici algoritmul @PeerIndex nu este perfect, dar nu acesta este scopul articolului de astăzi. Și nu, acesta NU este articolul unui învins, ci al unui câștigător. Să vedem de ce.
Potrivit @Azeem Azhar, CEO al @PeerIndex, acest top urma să se bazeze pe algoritmul @PeerIndex și așa a fost, la început. Sau poate este și acum, doar că acești cei mai buni realizatori au uitat, între timp, să numere. Dacă analizăm, în imaginea de mai jos, coloana care arată scorul PeerIndex, vom descoperi cât de bine știe @Clickio să numere în ordine descrescătoare: 48, 48, 42, 36, 46 , 45 , 40 , 42 , etc.
Top Twitter România
Presupunând că autorii clasamentului știu să numere, am reușit să identificăm pe baza cărui element a fost realizat acest top: este vorba despre a doua coloană cu cifre, coloană care indică autoritatea utilizatorilor Twitter.
Singura problemă este că pe pagina PeerIndex, unde este detaliat algoritmul, pe baza căruia sunt stabilite scorurile PI, găsim următoarele informații:
„Scorul general PeerIndex este o măsurătoare relativă a autorității dvs. online”
„Autoritatea măsoară încrederea, calculând câți alți oameni se bazează pe recomandările și opiniile dvs., cu privire la subiecte generale sau particulare.”
Cu alte cuvinte, scorul general PI măsoară influența online, iar autoritatea măsoară influența asupra unui anumit subiect.
La urma urmei, nu a fost nicio problemă să luăm în considerare o anumită componentă a scorului PI pentru clasament, deși asta ar însemna că PeerIndex s-ar cam da peste cap. Dar este chiar așa? Să comparăm scorurile care apar în tabelul clasamentului cu scorurile din profilul fiecăruia dintre primii trei clasați:
Locul 1: Cristian Manafu ( @manafu ) este creditat în top cu autoritate 82, în timp ce, pe pagina sa de profil, surpriză!, are un scor pentru autoritate de doar 42!
Autoritatea Twitter Cristian Manafu
Locul 2: @sandman_ro este creditat în top cu autoritate 81, în timp ce pe pagina sa de profil, surpriză!, scorul pentru autoritate este doar 43!
Autoritatea Twitter Sandman
Locul 3: Cristian China Birta ( @chinezu ) este creditat in top cu autoritate 80, in timp ce, pe pagina sa de profil, surpriza!, scorul pentru autoritate este de doar 36!!
Autoritatea Twitter Chinezul
Lucrurile continuă la fel pentru toți ceilalți aflați în fruntea clasamentului.
Să vedem situația subsemnatului, trecând peste scorul de 58 avut pentru influență generală, scor care m-ar fi clasat pe locul 2 și la final:
Sunt creditat în clasament cu o autoritate de 28, in timp ce, in pagina de profil, surpriza!, scorul pentru autoritate este 53!!
Influența Twitter Paul Tiţa
Nu, nu am dovedit încă nicio hoție. Esența acestui articol este abia la început. Pe ce bază a fost făcut acest clasament, dacă nu ceea ce s-a pretins a fi? Răspunsul a fost în fața noastră de la început și a fost la un clic distanță. Am coroborat informațiile deja furnizate, conform cărora se poate stabili autoritatea pe anumite subiecte (ceea ce presupune, mai mult decât evident, o autoritate exclusiv pe subiectul luat în considerare), cu un element care părea absolut banal în antetul clasamentului „Subiect: România”.
Subiect Twitter România
Mi-am spus că nu poate trece prin cap nimănui să pretindă că fac un clasament al celor mai influenți români pe Twitter cu subiectul „România”. Este posibil! La un click distanță, mă aștepta răspunsul: analizând cifrele din coloana „Rezonanță”, la subiectul „România”, vom constata că sunt exact aceleași care apar în „Autoritate”, în clasamentul general:
Mihai Mateaş ( @Ellunes ): Rezonanță 77, Autoritate 77;
Marius Călugăru ( @blogatu ): Rezonanță 73, Autoritate 73,
Rezonanță Twitter subiect România
Și lucrurile continuă la fel pentru toți ceilalți din top.
Nu vreau să aprofundez teoria conspirației, cu o analiză serioasă a modului în care anumiți bloggeri au redescoperit cuvântul „România” pe #launiaurt sau prostii de genul ăsta, și cum acest aspect nu are nicio legătură cu Clasamentul celor mai influenți români în ceea ce privește subiectul „România”, da, scrisă cu semne diacritice, nu doar pentru că este corect, ci și pentru că nu este același lucru cu subiectul „Romania”.
Cu toate acestea, le ofer autorilor acestui clasament următoarele sugestii de top, care cu siguranță vor scoate la iveală aceleași persoane care trebuie întotdeauna promovate, chiar și cu riscul de a deveni jenant:
Topul celor mai influenți români de pe Twitter după lungimea părului;
Topul celor mai influenți români de pe Twitter după numărul de perechi de cătușe;
Topul celor mai influenți români de pe Twitter după rezistența #launiaurt.